יום שלישי, 14 באפריל 2015

Life goes on...

אני נמצא כבר שבועיים בבית מועדון, התנאים אידאלים ורק להתאמן.
בסוף השבוע החלטנו אני וקראטוב(המאמן שלי פה) שנעשה שלושה ימים ברצף אימוני איכות, כלומר אימון קשה בבוקר ובערב בדרך כלל ניווט שעה קל.
ביום הראשון עשינו חמש פעמים מסלול של קילומטר ריצה ביער, ריצה ביער זה בלי שבילים קפיצות בין מצוקים, תלוליות, ביצות וכל המחסומים הטבעיים שיש ביער וצריך לעבור אותם בניווט וזה מסתכם בקילומטר.
ביום השני היה בבוקר אימון ניווט אינטרוואלים אינדיבידואלי, 6 זינוקים בין קילומטר ל'ילומטר וחצי בשטח יחסית תלול לשבדיה.
היום השלישי אימון האיכות היה בערב וזה היה ניווט ספרינט זינוק המוני כ4 זינוקים המוניים כאשר האינטרוואל האחרון הסתיים באצטדיון והיה כקילומטר ריצה על מסלול.

שיטת האימון הזאת נקראת אינטרוואל בלוק, כל נווטי העלית מתאמנים בשיטה הזאתי עם נגיעות ושינויים קלים בין אחד לשני. אחריי תקופה של ימים אחדים של אימונים כאלה בין2-7 ימים, צריך לקחת את הזמן ולתת לגוף להתאושש.
החסרון בשיטה הזאת שזה מאוד קרוב לגבול של הפציעה, לכן אחריי התקופה הזאת יש לקחת כמה ימים בעדינות באימונים. בדרך כלל משתמשים בשיטת האימונים הזאת עד כ10 ימים לפניי תחרות מטרה ולא פחות.
כאשר דיברתי עם קראטוב הוא הסביר שמאוד חשוב לשלב את האימונים המהירים במיוחד בשיטת האימון הזאת עם אימוני שגם משלבים טכניקת ריצה ביער לדוגמא המסלול של הקילומטר ביער שמשלב עד כל האלמנטים שרצים בניווט.

ההרגשה של להתאמן עם מקום שלישי בעולם זה חוויה מיוחדת במינה, כל הזמן לומדים משהו חדש ומתמלאים במוטיבציה כדי להתאמן עוד ויותר קשה.







תגובה 1:

  1. מה נסגר?
    יש בלוג, אנשים עוקבים, טיומילה, יוקולה. אתה לא יכול סתם ככה לזרוק ולא לעדכן.
    דורש פוסט עדכני עם מפות ותמונות.
    ערן

    השבמחק